E-Mail marketing – co to jest, jak działa

Kreatywne sposoby podejścia do e-mail marketingu

Marketing Twojej firmy wymaga determinacji, inspiracji i wiedzy. Pierwszym krokiem do stworzenia skutecznej kampanii e-mail marketingowej będzie zebranie informacji, a ten artykuł to świetne miejsce na rozpoczęcie.

Zapoznaj się z najlepszymi wskazówkami i sztuczkami, które liderzy branży wykorzystują obecnie skutecznie we własnych kampaniach, prowadząc do wielkiego sukcesu.

Przed użyciem marketingu e-mailowego utwórz testowego e-maila i wyślij go znajomemu lub członkowi rodziny. Twój ukochany może zobaczyć, jak wygląda wiadomość e-mail i przekazać informacje zwrotne. W ten sposób, jeśli trzeba wprowadzić jakiekolwiek zmiany, możesz to zrobić przed wysłaniem wiadomości e-mail do klientów.

Bądź wytrwały

Bądź wytrwały w próbach dotarcia do klientów. Nie musisz codziennie wysyłać wiadomości e-mail, ale pamiętaj, że możesz nie przyciągnąć uwagi klienta lub firmy, dopóki kilka razy nie zostanie on wystawiony na Twoją markę lub produkty. Baza dotykowa często, ale nie tak często, że wydaje się zbyt denerwująca.

Każdy e-mail powinien zawierać jedną oczywistą wiadomość. Nie pozwól, aby twoi klienci denerwowali się lub nudzili twoimi treściami. Utwórz jedną prostą wiadomość, która jest krótka i bezpośrednio do celu. Zwięzły e-mail pokazuje szacunek dla czasu Twoich klientów.

Zawsze skup się na tym, że powodem e-mail marketingu jest zachęcenie większej liczby osób do kupowania twoich produktów. E-maile powinny zachęcać czytelników do kupowania twoich produktów. Możesz to zrobić, pisząc wiadomość e-mail zawierającą informacje o nowym produkcie, która przedstawia nieoczekiwane korzyści ze starego produktu lub promuje specjalną nową promocję.

Twoja kampania e-mail marketingowa będzie bardziej skuteczna, jeśli ułatwisz klientom rezygnację z subskrypcji. Może się to wydawać paradoksalne, ale ludzie będą mieli do ciebie większe zaufanie, jeśli sprawisz, że poczują się, jakby mieli kontrolę. Zamieść link do rezygnacji z subskrypcji w oczywistym miejscu, aby mogli go łatwo znaleźć.

Responsywność i kompatybilność

Ludzie często oglądają Internet za pomocą telefonów komórkowych zamiast pełnowymiarowego komputera. Ponieważ tak jest, powinieneś to zrobić, aby szerokość każdego wysłanego e-maila była łatwo widoczna przez telefon komórkowy. Powinieneś także zrobić to samo ze stroną docelową.

Upewnij się, że twoje e-maile są zgodne z każdym brandem, który zrobiłeś. W wiadomościach e-mail powinieneś umieszczać kolory swojej firmy, logo i inne elementy charakterystyczne dla Twojej firmy. Klienci powinni być w stanie rozpoznać twoje e-maile, gdy dotrą do swoich skrzynek odbiorczych, aby nie były automatycznie usuwane.

czym jest e mail marketing

Im więcej wyborów umożliwisz klientom, tym lepszy będzie marketing wykorzystujący pocztę e-mail. Pozwól subskrybentom wybrać liczbę wiadomości, które chcą otrzymywać, i jak często, a także jakie informacje chcą ujawnić. Im większą kontrolę nad tym mają Twoi klienci, tym większy komfort będą mieli.

Użyj pasywnej i aktywnej informacji zwrotnej, aby ulepszyć marketing e-mailowy. Aktywne opinie dadzą Ci bardzo bezpośrednie odpowiedzi na opinię publiczną o Twojej marce. Pytasz o sugestie lub komentarze i otrzymujesz je. Pasywne opinie zwykle nie są widoczne dla czytelników. Spójrz na linki i obrazy, które uzyskują najwięcej kliknięć.

Estetyka też jest ważna!

Używaj kolorów i czcionek, które odzwierciedlają Twoją firmę i są łatwe do przeglądania. Nawet jeśli treść jest interesująca, trudne do odczytania czcionki i ostre kolory mogą spowodować, że niektórzy klienci odrzucą wiadomość e-mail, a także prawdopodobnie w przyszłości. Używaj tego samego schematu kolorów i czcionek dla wszystkich swoich e-maili.

Zastanów się nad tym, gdzie umieszczasz linki w biuletynach marketingowych. Na przykład nie chcesz wysyłać czytelników z dala od e-maila, zanim wezwiesz ich do działania. Nie chcesz również umieszczać linków priorytetowych na końcu wiadomości e-mail, aby mogły zostać przeoczone.

Teraz, gdy wiesz, co robią eksperci, aby tworzyć e-mailowe kampanie marketingowe, które pomagają im osiągnąć ich cele, jesteś gotowy do angażowania się we własne projekty związane z obecnością w Internecie. Niezależnie od tego, czy chcesz zwiększyć swoje konta w mediach społecznościowych, czy witrynę sklepową, wszystkie marzenia będą możliwe do zrealizowania, gdy już wiesz, co robisz!