Facebook Marketing – jak robić marketing na fejsie?

Marketing na Facebooku jest doskonałym narzędziem dla właścicieli małych firm, które pozwala odwołać się do większej liczby odbiorców, jednocześnie uzyskując informacje zwrotne na temat towarów lub usług. Ponieważ łatwiej jest bezpośrednio reagować na klientów, można łatwo zbudować relację. Przeczytaj wskazówki w tym artykule, aby jak najlepiej wykorzystać marketing na Facebooku.

Maksymalizuj swój potencjał biznesowy za pomocą reklam marketingowych na Facebooku

Rozważ surfowanie na Facebooku jako swoją firmę zamiast siebie. Gdy jesteś na swojej stronie, masz możliwość sprawdzenia Facebooka jako samej strony. Zrób to i polub strony, które Twoim zdaniem mają podobną grupę fanów, a następnie komentuj te strony, aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

Nie wahaj się udostępniać linków do innych stron na Facebooku. Jeśli natkniesz się na artykuł lub film, który zainteresuje twoją publiczność, pomyśl o udostępnieniu go na Facebooku. Najlepiej unikać udostępniania linków do strony, z którą konkurujesz lub możesz stracić klientów.

Aby maksymalnie wykorzystać wysiłki marketingowe, zbuduj solidną bazę fanów. Dlatego staraj się nie robić intensywnego marketingu, dopóki nie będziesz mieć wystarczającej liczby fanów. Po osiągnięciu tego poziomu konwersje zaczną się szybko odbywać.

marketing na fejsie

Zaoferuj coś w zamian za rejestrację na swojej stronie na Facebooku. Po zarejestrowaniu odwiedzających na Twojej stronie możesz zaangażować ich w ciągły dialog na temat Twojej firmy. Oferowanie im czegoś, na przykład wpisu w loteriach, zwiększa prawdopodobieństwo, że zarejestrują się na Twojej stronie i dostarczą Twojej firmie cennych potencjalnych klientów.

Gdy otrzymasz poradę na temat „najlepszego” czegoś, na przykład najlepszego rodzaju postu, najlepszego rodzaju treści lub najlepszego czasu na opublikowanie, to już nie będzie najlepszy. Dlaczego? Ponieważ twoja konkurencja też przeczytała ten post i będzie go śledzić. Zbadaj grupę docelową i wymyśl swoje własne „najlepsze”.

Uważaj na guru – mówią ogólnikowo

Istnieje wiele zasobów, które można wykorzystać, aby dowiedzieć się więcej o marketingu na Facebooku, ale należy pamiętać, że metody zalecane przez guru marketingu na Facebooku mogą nie być dostosowane do docelowych odbiorców. Dowiedz się jak najwięcej na temat marketingu na Facebooku i wybierz metody, które wydają się być dostosowane do odbiorców.

Spróbuj nawiązać dialog ze swoimi klientami. Zapytaj ich, jakie produkty są ich ulubionymi lub czy jest coś, co chcieliby dodać do Twojej firmy. Staraj się, aby tematy dialogu były pozytywne. Nie pytaj ich, jakie były najgorsze doświadczenia z tobą lub jednym z twoich produktów

Nie udostępniaj stale postów związanych z biznesem swoim odbiorcom. Podczas gdy niektórzy ludzie mogą chcieć regularnie słuchać tego rodzaju informacji, inni mogą uznać je za nudne. Powinieneś postarać się skoncentrować swoje posty na produktach i mniej publikować informacje o tym, jak naprawdę działa Twoja firma.

Facebook jest bardziej skuteczny, jeśli używasz go jako narzędzia do budowania połączeń, więc nie używaj go w taki sam sposób, jak w przypadku narzędzia marketingu bezpośredniego. Jeśli wszystko, co publikujesz, jest związane z marketingiem, możesz stracić wielu fanów. Ludzie są bardziej zainteresowani Twoją firmą jako całością i nie chcą się czuć, jakbyś ich spamował.

Konkurs – świetny pomysł na rozwinięcie fanpage na fb

Konkursy mają na celu zainteresować obserwujących Twoją stronę. Rabat na twoje produkty lub cenny przedmiot to dobra nagroda dla zwycięzcy. Dzięki temu zyskasz znacznie więcej subskrybentów, a także otrzymasz recenzję od zwycięzcy.

Użyj Facebooka, aby uzyskać opinie od fanów. Możesz na przykład udostępnić ankietę, aby dowiedzieć się, który produkt preferują Twoi fani. Zainteresuj swoją kampanią marketingową na Facebooku, angażując subskrybentów w decyzje dotyczące wprowadzania nowych produktów. Utwórz ankietę, aby dowiedzieć się, jakie produkty Twoi subskrybenci chcieliby zobaczyć w przyszłości.

marketing na facebooku

Wiedz o tym tylko dlatego, że masz całkiem sporo subskrybentów, że przez cały czas nie zobaczysz dużej sprzedaży. Musisz skierować swoje działania marketingowe na osoby, które faktycznie zamierzają kupić twoje towary i / lub usługi. Możesz określić skuteczność kampanii po prostu analizując współczynnik konwersji.

Co jakiś czas publikuj posty „tylko dla zabawy”. Nie każdy napisany post musi oficjalnie dotyczyć Twojej marki. Ludzie chcą zobaczyć, że za tymi stronami fanów stoją ludzie. Co jakiś czas dawaj im coś, co pokazuje, że jesteś. Opublikuj popularnego mema lub coś innego, co jest nieco losowe dla Twojej marki, ale wciąż gustowne.

Promuj inne firmy na swojej stronie na Facebooku. Facebook często dotyczy wzajemnej promocji. Jeśli wypromujesz kogoś innego, chętniej przekaże dobrą wolę i wypromuje cię wśród swoich odbiorców. To wielka szansa, ponieważ niektóre marki na Facebooku mają tysiące obserwujących. Naprawdę możesz otworzyć drzwi wielu nowym fanom.

Chociaż powinieneś starać się jak najlepiej komunikować z użytkownikami, nie publikuj stałego strumienia treści, które nie mają wartości. Sprawi to, że ludzie odniosą wrażenie, że nie masz nic do zaoferowania. Jeśli nie masz w tej chwili nic cennego do udostępnienia, nie powinieneś publikować ponownie, dopóki tego nie zrobisz.